Saturday, October 22, 2011

31 Day Challenge! Day 13- Animal Print Nails

Happy caturday!!!!

  I am so stoked on today's challenge! The task today is animal print nails. I've literally had this mani in my head for like a year. This was inspired by my ratty, old pair of flip flops lol and aided by [THIS] tutorial. Today I am also attending the Srasota Pride festival so what better way to represent than with some fierce, colorful nails?!
  So for this look I started with Three coats each of How I Met Your Magenta(Pinkie and Index), Art Deco Yellow(Ring and Thumb) and Kung Fu Blue(Middle). I've included a pic of all my colors at the bottom of the post. For the "middle sponging" I used Papaya Punch, Tree Hugger and Funky Dunkey. For the very tips of the nails I just went back with the same base colors. Then I added a coat of INM Northern Lights and let it dry. I then stamped using Konad plate M78(I literally bought this plate just so I could do this mani wahy back when...) with Konad Black Special polish and topped it all off with Two coats of SV. I am UBER happy with how this turned out and I cannot stop staring at my nails. I think it's the best sponging I've ever done.


Here are all my colors.

Here is a pic of the inspiration flip flops lol. I live in FL... So it's a requirement that I own like 27 pairs of flip flops, right?... Well I kind of do... And yet for some reason... I always find myself wearing this crappy, old $2.00 pair I got from Target, lol.

 Here is a picture of my base colors by themselves. They are all Three coats of color and here they have already been topped off with Seche Vite.
I hope you all have a lovely Saturday and don't  forget to check out Sam and Rie's blogs to see their Animal Print nails!

SRQ Pride fest here I come!
♥ Cristina

58 comments:

  1. omg! this is really cheerful and pretty!!! i'm sure it must look fab with your flip flops ;P

    ReplyDelete
  2. that's gorgeous! Please follow back! :D

    ReplyDelete
  3. Oh my god! These are incredible!!! xx

    ReplyDelete
  4. Oh woooow - looks amazing! ♥
    Have a nice weekend :)

    ReplyDelete
  5. Beautiful, I love this sooo much. I'm totally going to steal this idea and do it on the weekend. LOVE IT!

    ReplyDelete
  6. Everytime you post something for this challenge I keep shouting this is the best thing you've ever done. But it really gets better every challenge day! This sponging looks exquisite and the animal print balances it out so perfectly. Lovely manicure!

    ReplyDelete
  7. These look just like your flip flops! I am amazed at how awesome these are! You continue to outdo yourself with each challenge! Way to go!

    ReplyDelete
  8. very pretty!!! i am loving your nail challenge so far!!

    ReplyDelete
  9. So fun! I may have to do something similar soon.. :)

    ReplyDelete
  10. Aaaaaaaaaaa-mazing!!!! Love te inspiration source and how well you transferred that onto the nail. If I was an animal, I want to be your pinky (just saying ;) )
    Yaaaaaaaaay pretties!

    ReplyDelete
  11. I LOVE these. the color combo, the tiny bit of sparkle, the pattern = fab!

    ReplyDelete
  12. I don't know what to say!
    Awesome? Amazing? Incredible?
    Beautiful? Stunning? Fantastic?
    All of them!

    ReplyDelete
  13. This is one of my fav manis I have seen in a long time, looks wonderful x

    ReplyDelete
  14. they look great! u r very talented :)

    ReplyDelete
  15. this is so gorgeous!! will be giving it a shot soon. :) great job! it turn out great.

    ReplyDelete
  16. This is amazing! I can understand why you can't stop looking at them!

    ReplyDelete
  17. OMG this is my absolute favorite mani that you've ever done! GORG! The sponging is PERFECT! And don't we all with the cheap flip flops that we wear more than the ones we spent more money on lol. I had a $2pair that I picked up while visiting New Mexico that I wore for years almost until the strap broke :( (black with black bead straps)

    ReplyDelete
  18. Wow, this is like a Lisa Frank manicure!

    ReplyDelete
  19. AMAZING !!!! You are soooooo talented !!!!! ::Jealous:: :D

    ReplyDelete
  20. I love this mani soooo much Im gonna copy yours... :D and link it to your blog definitely... Ummm and I would name the animal Grainbow :D

    ReplyDelete
  21. ZOMG!! I LOVE this!!! Ugggh now I want to do it too! LOL Great job, this looks so beautiful!

    ReplyDelete
  22. These are GORGEOUS! Have a great time at the Pride Fest today!

    ReplyDelete
  23. That looks amazing! I love the colours you picked for this one:)

    ReplyDelete
  24. OMG !!! This is so freakin´ amazing!

    ReplyDelete
  25. I am speechless. These are.. amazing, stunning, beautiful, creative, the list goes on and on!! Like seriously! This is probably my most favorite manicure from you! These are amazing. You did a fantastic job:)

    ReplyDelete
  26. These are really pretty ! Goes with the sandals perfectly.

    ReplyDelete
  27. Your sponging is amazing!! They match your flip flops perfectly, love this! :)

    ReplyDelete
  28. LOVE LOVE LOVE it!!! And what a rocking mani for a pride festival!!

    I am a sucker for: rainbow, animal print, glitter. You nailed all 3 perfectly!! BRAVA!!

    I will HAVE to get that nail plate!!

    Sad, I don't own a single flip nor a flop. Stupid ankles.

    ReplyDelete
  29. Target flip flops rock! LOL! Thanks for linking such an awesome post to my Link Party!

    ReplyDelete
  30. Love. Love. Love. Love.

    Did I already say I love this?

    ReplyDelete
  31. This looks so AMAZING!!! Will definitely be trying something similar to this!!

    ReplyDelete
  32. These are absolutely AMAZING!!! they are so gorgeous! I love it!

    ReplyDelete
  33. The mani and the flip flops are both super awesome!

    ReplyDelete
  34. Hi I just discovered your blog!! I'm following you!!
    Wow this mani is amazing ;)love it <3 <3 <3

    ReplyDelete
  35. gorgeous gorgeous gorgeous!!!

    Is How I met your Magenta a dupe for ChG Strawberry Fields? They look so similar but, I've never compared them face-to-face.

    ReplyDelete
  36. Omg I am officially in love, and I have those same flip flops!

    ReplyDelete
  37. OMG i am officially in love and I have those same flip flops <3

    ReplyDelete

Thank you for taking your time to comment! I read each and every single one!!
♥ Please be respectful and DO NOT post links in comments. Comments with links will not be published. If you would like me to check out your site send me an email to cristina@letthemhavepolish.com please. Comments with LINKS will NOT be published. ♥